Štát obmedzí zbytočnú byrokraciu na úradoch
Už v novembri minulého roku poslanci predstavili zákon, ktorým vyhlásili zásadnú vojnu byrokracii. Padlo rozhodnutie odbremeniť ľudí od dokladovania najrôznejších výpisov, ak niečo menia vo svojom živote ale aj podnikaní.
Podľa zistení komunikačného odboru v roku 2017 si podnikatelia a občania vyžiadali v papierovej forme 348 680 výpisov z listu vlastníctva, 280 325 výpisov z obchodného registra, 67 690 výpisov zo živnostenského registra a 316 130 výpisov a odpisov z registra trestov.
Hlavným dôvodom je odbúranie administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb.
Týkať sa to bude registru právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci, katastra nehnuteľností a registra trestov. Zákon má nadobudnúť platnosť 1.9.2018. Výpisov z registra trestov sa to bude týkať od 1. januára 2019, keďže prepojenie s registrom trestov je nadštandardný proces, pretože údaje v tomto registri sú najcitlivejšie.
Ide len o prvý krok z celého radu opatrení ktorý daný zákon zahŕňa.
Zmení sa 147 zákonov, 68 vyhlášok a 12 nariadení vlády, ktoré hovoria o tom, že občania a podnikatelia musia predkladať spomínané výpisy v papierovej forme. Úrady si ich budú vedieť skontrolovať v reálnom čase vďaka registrom, ktoré budú mať k dispozícii.
Čiže podnikatelia i radoví občania už nebudú musieť behať z jedného úrady na druhý úrady a nosiť rôzne potvrdenia a doklady z jednéhu úradu na druhý. Ak štát už príslušné potvrdenie alebo doklad už má (aj keď ho má iný úrad), nebude si ho mocť opätovne pýtať od občana alebo firmy.
Uvidíme ako to bude fungovať v praxi.
Podobné príspevky:
Zmena otváracích hodín na úradoch - No a? Veď sa blížia sviatky!
Ako sa stať platcom DPH?
Zvýšené poplatky na úradoch
Postup pri založení s.r.o.
Koniec pomalej a lenivej štátnej správe na Slovensku?