Elektronická dátová schránka pre právnickej osoby
Každá právnická osoba už dnes má na portály verejnej správy slovensko.sk zriadenú elektronickú dátovú schránku na príjem a odosielanie úradných rozhodnutí od všetkých štátnych úradov.Elektronická schránka právnickej osoby je určená na elektronickú komunikáciu právnickej osoby s orgánmi verejnej moci. Aj pri elektronickej komunikácii je možné doručovať klasicky alebo do vlastných rúk.
Elektronická správa doručená do dátovej schránky sa považujú za doručené v deň bezprostredne nasledujúci po dni ich prijatia do elektronickej schránky alebo po uplynutí 15 dňovej lehoty odo dňa nasledujúceho po dni jej doručenia podľa jej typu.
1.7.2017 boli schránky aktivované automaticky
Dátové schránky boli automaticky aktivované 1.7.2017 pre všetky právnické osoby zapísane v obchodnom registri. Pre nové spoločnosti sa dátová schránka vytvára automaticky po založení.
Elektronicky doručené úradné rozhodnutie je rovnocenné rozhodnutiu, ktoré orgán verejnej moci doručuje v papierovej forme.
Čiže od tohto momentu je potrebné pravidelne kontrolovat obsah dátovej schránky každej spoločnosti, či Vám nebola doručená správa od štátnych úradov.
Je dôležité zabezpečiť si príjem elektronických dátových správ. V opačnom prípade sa o doručenej správe, ktorá Vám príjde ani len nedozviete!
Prístup do dátovej schránky
Prístupy do elektronických dátových schránok majú len štatutárni zástupcovia (konatelia) spoločností cez portál verejnej správy slovensko.sk.
Na prihlásenie k portálu je potrebnéAby sa ale štatutárny zástupca mohol prihlásiť do elektronickej schránky a komunikovať elektronicky, potrebuje:
- Slovenský občiansky preukaz alebo preukaz povolenia na pobyt v Slovenskej republiky alebo alternatívny autentifikátor pre osoby bez pobytu v SR
- čítačku čipových kariet štandardu ISO 7816 - na pripojenie OP k počítaču
- počítač s podporovaným operačným systémom a porporou pripojenia čítačky čipových kariet (nie je podporovaný Android tým pádom ani vačšina Tabletov a Smartphonov)
- je potrebné zabepečiť inštaláciu všetkých potrebných programov zo stránky www.slovensko.sk/sk/na-stiahnutie - postup je pomerne komplikovaný
Alternatívny autentifikátor na prihlásenie do elektronických schránok
Zahraniční štatutári spoločností, ktorí nie sú občanmi Slovenskej republiky a nemajú ani povolenie na pobyt na území SR, môžu žiadať o vydanie alternatívneho autentifikátora na oddelení cudzineckej polície.Štatutári, ktorí sú občania SR ale nemajú pobyt na území SR, môžu o vydanie alternatívneho autentifikátora žiadať na oddelení dokladov.
Na overenie údajov je polícia oprávnená požadovať predloženie občianskeho preukazu alebo cestovného pasu a výpisu z obchodného registra spoločnosti.
Autentifikátor bude vydávaný bezplatne s dobou platnosti 3 roky a bude slúžiť na prihlasovanie do elektornickej schránky na Ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk
Zabezpečenie prístup do dátovej schránky
Ak z akéhokoľvek dôvodu nie ste schopný zabezpečiť príjem správ do dátovej schránky naša spoločnosť Vám ponúka službu príjem elektronickách dátových správ.
Ako doplnkovú službu k virtuálnemu sídlu ponúkame našim zákazníkom aj prijímanie dátových správ.
Cenník za prijímanie dátových správ:
Obdobie | Cena za mesiac | Celková Cena |
3 roky | 3,88 € | 140 € |
2 roky | 4,16 € | 100 € |
1 roky | 5 € | 60 € |
Zákazník uhradí celkovú cenu pri podpise zmluvy. Ceny sú KONEČNÉ, nenavyšujú sa žiadne ďalšie poplatky ani o DPH.
Overenie funkčnosti elektronickej schránky
To či je elektronická dátová schránka Vašej spoločnosti vytvorená korektne si viete overiť na adrese: https://www.slovensko.sk/sk/overenie-zastupovania. V prípade zobrazenia akejkoľvek chyby je potrebné kontaktovať správcu schránok.
Po založení novej spoločnosti by sa jej elektronická dátová schránka mala vytvoriť automaticky do cca. 10 dní.
Viac informacii nájdte priamo aj na štátnom webe www.statutar.sk.