Čo je potrebné spraviť po založení s.r.o.
V tomto článku Vám poradíme čo všetko je potrebné vykonať po založení spoločnosti s ručením obmedzeným. Kroky po založení spoločnosti s ručením obmedzeným a doručení Výpisu z obchodného registra môžeme zhrnúť do niekoľkých bodov.
Registrácia na Daňovom úrade
Prvým krokom právnickej osoby, ktorá sa rozhodne na našom území podnikať je požiadanie miestne príslušného správcu dane o registráciu do 30 dní od zápisu spoločnosti do Obchodného registra na daň z príjmu právnickej osoby. Žiadosť o registráciu na daň z príjmu právnickej osoby predkladá subjekt na riadne vyplnenom tlačive „Prihláška k registrácii PO“, ktoré určuje Daňové riaditeľstvo.
K prihláške sa prikladá povolenie respektíve oprávnenie na podnikanie. Po podaní prihlášky Daňový úrad zaregistruje spoločnosť k dani z príjmov PO a vydá Osvedčenie o registrácii a pridelení daňového identifikačného čísla tj. známe DIČ kartičky a tieto budú zaslané na adresu spoločnosti. Preto treba mať v sídle spoločnosti riadne označenú poštovú schránku s názvom spoločnosti. Prihláška sa môže zaslať buď poštou na Daňový úrad, prípadne sa môže osobne doručiť.
Naša spoločnosť poskytuje túto službu registrácie na daň z príjmov PO v rámci založenia s.r.o..
V prípade akýchkoľvek zmien o údajoch, ktoré by Daňový úrad evidoval o daňovom subjekte, je povinný daňový subjekt tieto zmeny oznámiť úradu do 15 dní najmä ak ide o zmeny ako napríklad zmena trvalého pobytu alebo sídla, zmena konateľov alebo spoločníkov, zmena bankového účtu spoločnosti a iné. Ak daňový subjekt zruší svoju činnosť je povinný do 15 dní od jej zrušenia vrátiť osvedčenie o registrácií.
Otvorenie bankového účtu
Druhým je otvorenie bankového účtu, avšak nie je to povinnosť spoločnosti. Banku a príslušné balíky v nej už nechávame na výber každému samostatne. Po otvorení účtu je potrebné číslo účtu oznámiť príslušnému daňovému úradu.
Registrácia na DPH
Tretí krok predstavuje registráciu k dani z pridanej hodnoty. Daňový subjekt sa môže stať dobrovoľným platcom DPH. V súčasnosti je však potrebné spolu so žiadosťou o registráciu priložiť aj faktúry, ktoré by dokazovali ekonomickú aktivitu danej spoločnosti. Daňový úrad zároveň môže vyrubiť zábezpeku, ktorej výška môže byť od 2000 eur do 500 000 eur.
Zábezpeka sa ukladá na obdobie 12 mesiacov, pričom zakladateľ spoločnosti nemá nárok na žiadne úroky za to, že uloží svoje peniaze na účet Daňového úradu. Zábezpeka sa po roku spoločnosti vracia späť. O výške zábezpeky má rozhodnúť Daňový úrad do 30 dní, teda miesto klasických 30 dní na registráciu k DPH sa takto predlžuje lehota na 60 dní. V prípade, že spoločnosť odmietne zaplatiť vyrubenú zábezpeku, daňový úrad žiadosť o registráciu zamietne.
Daňový subjekt sa musí stať povinným platcom DPH v prípade, ak dosiahne za 12 po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov obrat viac ako 49 790 €. V tom prípade musí subjekt žiadosť o registráciu pre daň podať do 20. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom dosiahol stanovenú výšku obratu. Na základe žiadosti o registráciu k DPH, daňový úrad vydá osvedčenie o registrácií a predelí daňovému subjektu identifikačné číslo pre daň.
Pečiatka spoločnosti
Štvrtým krokom je výroba pečiatky, avšak slovenský zákon neprikazuje podnikateľom používať v úradnom alebo v obchodnom styku pečiatku. Mali by ju používať jedine štátne orgány. Avšak aj napriek tomu používanie pečiatky je veľmi rozšírené. Predstavuje hlavne pomoc pri označovaní alebo zaraďovaní všetkých dokumentov v rámci podnikateľskej činnosti.
Zabezpečenie vedenia účtovníctva a vystavovania faktúr
Piatym krokom je získanie programu na vystavovanie faktúr, môže sa používať akýkoľvek program, či už tabuľkový alebo textový program. Nesmie sa však zabudnúť na riadne číslovanie faktúr v chronologickom rade a tiež na podstatné náležitosti, ktoré musí faktúra obsahovať.
Výber firmy pre spracovanie účtovníctva a daňového poradcu, pretože každá spoločnosť musí viesť podvojné účtovníctvo. Podnikateľ sa môže rozhodnúť, či si sám bude viesť účtovníctvo alebo tým niekoho poverí. Účtovných programov je taktiež celý rad a dá sa s nimi rýchlo naučiť pracovať a s istotou zjednodušia prácu.
Vystavovaním faktúr môžete poveriť aj účtovnú firmu, ktorá okrem prípravy faktúr zabezpečí aj vedenie účtovníctva, podávanie daňových priznaní a všetkých ďalších úkonov spojených s vedením účtovníctva.
Podobné príspevky:
Aké mám povinnosti po založení s.r.o.?
Založenie s.r.o. - Poplatky
Čo musí obsahovať faktúra
Súhlas správcu dane pre založenie s.r.o.
Postup pri založení s.r.o.