Sídlo spoločnosti v byte
Otázka sídla spoločnosti pred založením spoločnosti je veľmi podstatná. Mnohí si v rámci svojej činnosti nepotrebujú prenajímať kancelárske, či iné obchodné priestory a preto volia sídlo spoločnosti vo vlastnom byte.
Pokiaľ ide o zápis sídla spoločnosti do Obchodného registra nie je vôbec potrebné pripravovať nájomnú, či inú zmluvu o nájme, stačí písomný súhlas vlastníkov nehnuteľnosti, teda bytu s umiestnením sídla spoločnosti. V tom prípade je nevyhnutné označiť sídlo spoločnosti na schránke, prípadne na zvončeku. Z dôvodu možnej kontroly zo strany Daňového úradu ako aj pre to, aby so spoločnosťou mohli všetky úrady bez problémov komunikovať formou poštových zásielok.
Podľa Obchodného zákonníka musí právnická osoba preukázať, že má k danej nehnuteľnosti, ktorej adresa je ako jej sídlo zapísaná v obchodnom registri, vlastnícke právo, prípadne užívacie právo. Ak si túto povinnosť spoločnosť nesplní, hrozí jej zrušenie na základe súdneho konania. V prípade, že spoločnosť je registrovaná na adrese osoby, ktorá byt previedla na inú osobu, je potrebné, aby spoločnosť mala platný súhlas vlastníka bytu s užívaním nehnuteľnosti ako sídlo spoločnosti.
Sídlo spoločnosti v byte
Niekedy sa môže naskytnúť otázka, či zakladateľ spoločnosti, ktorý sa rozhodne mať sídlo vo vlastnom byte nepotrebuje súhlas ostatných vlastníkov bytov s registráciou spoločnosti. Zákon neurčuje povinnosť zakladateľovi, ktorý si chce zriadiť sídlo spoločnosti vo vlastnom byte, ktorý sa nachádza v bytovom dome, aby si vyžiadal súhlas ostatných vlastníkov bytov, teda susedov.
Ak nechcete mať sídlo spoločnosti na Vašej domácej adrese ponúkame Vám možnosť využiť našu službu virtuálneho sídla na 6 adresách v rámci Bratislavy.
Najčastejšie otázky našich zákazníkov k sídlu spoločnosti v byte:
Ako je potrebné označiť sídlo firmy?
Sídlo firmy je podľa zákona potrebné označiť, ideálne je označenie na poštovej schránke kvôli doručovaniu písomností. Ako doplnkové odporúčame zabezpečiť aj označenie zvončeka názvom firmy pre prípad kontroly z Daňového, alebo Živnostenského úradu, SOI a pod.
Je potrebné pre zriadenie sídla firmy uzavrieť nájomnú zmluvu?
Nie, postačí písomný súhlas vlastníka bytu s umiestnením sídla, ktoré môže byť bezodplatné, teda zadarmo.
Môžu pracovvníci Daňového úradu vstúpiť do bytu, kde je zaregistrované sídlo spoločnosti?
Áno, na základe § 38 zákona č. 563/2009 majú právo vstúpiť aj do bytu ak je sídlo spoločnosti v byte. Presné znenie paragrafu 38 je: "(1) Zamestnanec správcu dane má právo v dobe primeranej predmetu zisťovania, najmä v dobe prevádzky, na neobmedzený prístup na pozemky, do každej prevádzkovej budovy, miestnosti alebo miesta vrátane dopravných prostriedkov a prepravných obalov, k účtovným písomnostiam, záznamom a informáciám, a to aj na technických nosičoch dát, a vykonať obhliadku veci v rozsahu nevyhnutne potrebnom na dosiahnutie účelu podľa tohto zákona. Toto právo má aj ak ide o byt, ktorý daňový subjekt používa aj na podnikanie."
Nevýhody sídla firmy v byte
O nevýhodách sídla firmy v byte sme napísali samostatný článok, ktorý si môžete prečítať tu.
Podobné príspevky:
Lacné virtuálne sídlo - výhody a nevýhody
Virtuálne sídlo - zníži náklady a zvýši prestíž
Sídlo spoločnosti v rodinnom dome
Súhlas vlastníka nehnuteľnosti so zriadením sídla pre spoločnosť s ručením obmedzeným
Prečo si nevybrať lacné virtuálne sídlo?